Repetitionen

Ibland får man se saker både inifrån och utifrån. På mitt jobb använder vi bloggare som en marknadsföringskanal. Vi bjuder in dem och låter dem testa och tycka till om våra produkter. Det ska liksom kännas som ett utbyte där båda parter är nöjda.

Nu är jag själv en marknadsföringskanal. Det var intressant och jag är nöjd.

Wahlström & Widstrand bjöd in till en nystartad bloggcirkel som de kallar Prosa & Marmelad. Det jag gillade skarpt med denna ”bloggcirkel med litteratur i fokus” var att andra än rena bokbloggare var inbjudna. Jag hade lyckan att hamna vid samma bord som Siri på Nattens bibliotek, Daniella som skriver bloggromanen AKA Loser 300 och Lina Forss.

Så lite om boken vi hade samlats för att prata om – Repetitionen av Eleanor Catton.

Att berätta handlingen är inte ett rättvist sätt att beskriva den. Jag skriver ingen bokrecension utan säger i stället: Läs! När den första förvirringen lagt sig ville jag inte sluta läsa. Kanske för att jag aldrig riktigt får veta allt och det driver mig till vansinne… nej, till att läsa vidare. Desperat efter svar och förklaringar.

Johan Nilsson som har översatt boken till svenska skulle vara där, men kunde inte.

Hade varit kul att ge honom en ryggdunk och berömma honom för ett väl utfört arbete. Många roliga formuleringar  –  jag vet att något kan vara kliigt, men det är inte ofta jag läser om det.

Läs mer om Prosa & Marmelad: Sladdertackans bokhörna, En och annan bok, Boktokig, Breakfast Book Club, Nattens bibliotek och Lina Forss.

Föregående inlägg
Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. Stort tack för länkkärlek! Det var roligt att få träffa dig! Hoppas det blir fler gånger!

    Svara

Lämna en kommentar